Gezonde thuiswerkende medewerkers; wat is het waard!

Thuiswerken, is de nieuwe norm. We ontkomen er niet meer aan. Jij en je werknemers zullen ook na deze periode meer thuiswerken. Voor nu nog om de verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk tegen te gaan. Maar vanwege de vele mogelijkheden en voordelen zal deze trend voortgezet worden. Dit betekent niet dat dit voor iedereen al vanzelfsprekend is. Hoe zorg je er als werkgever of als Facility Manager voor dat je werknemers prettig en gezond vanuit huis kunnen blijven werken?

Als werkgever dien je zorg te dragen voor de juiste materialen zodat een medewerker zijn of haar vak uit kan oefenen. Iemand moet dus alles tot haar beschikking hebben om de werkzaamheden op een veilige en gezonde manier te kunnen doen. (Arboned). Dit geldt dus ook wanneer er geen sprake is van vrijwillig thuiswerken. Indien de werknemer uit eigen keuze kiest om thuis te gaan werken, is het aan de werknemer zelf om hierin te voorzien.
Maar we moeten natuurlijk in tijden van crisis wel realistisch blijven: er werken massaal mensen thuis, waardoor het voor jouw organisatie misschien niet haalbaar is om iedereen van de juiste thuiswerkplek te voorzien. Zorg er in dat geval voor dat je goed met je medewerkers communiceert over hoe zij op een gezonde en veilige manier kunnen werken.

De kosten voor een ergonomische werkplek kunnen mogelijk binnen de vrije ruimte van de werkkostenregeling belastingvrij aan de werknemer worden vergoed. De vrije ruimte bedraagt 1,2% van de totale loonsom van de werkgever (over de loonsom tot € 400.000 bedraagt de vrije ruimte 1,7%). Meer hiervoor vind je op de site van de Belastingdienst. Download het handboek loonheffing 2020 en ga naar hoofdstuk 20.

Een complete ergonomische thuiswerkplek vanaf 750,-*

Als werkgever of als Facilitair Manager heb je je handen vol aan je huidige werkzaamheden op de bedrijfslocatie. Het inventariseren en alle thuiswerkende medewerkers voorzien van een goede werkplek is een extra belasting. Betes kan je hierin ontlasten. We maken een inventarisatie en zorgen ervoor dat alle medewerkers de juiste materialen tot hun beschikking hebben. We kunnen ze voorzien van een complete ergonomische werkplek en geven de medewerkers zit en sta instructies zodat de werkplek correct op de persoon is ingesteld (maatwerk).

Onze Betes thuiswerkplek is er al vanaf 750,-* en bestaat uit:

  • Ergonomische bureaustoel met 2D armleggers
  • Elektrische zit sta tafel inclusief bureaublad (met 2 sterke motoren)
  • Verticale muis
  • Compacte toetsenbord
  • Monitor / notebook verhoger

 

Voor 825,-* euro leveren we deze volledige thuiswerkplek inclusief de persoonlijke zit sta werkplek instructies, indien mogelijk komen we hiervoor persoonlijk langs en tot die tijd doen we dit via videobellen.

Meer informatie over de Betes ergonomische werkplek



ANTEO Automaat met AIR-SEAT

Ergonomische bureaustoel in stijlvol design
uitgevoerd met 2D of 5D armleggers

De ANTEO met automaat mechaniek en 2D armleggers (€ 375,-*) of (NPR 1813) 5D armleggers (€ 439,-*) is een ARBO goedgekeurde stoel uitgevoerd met automatische gewichtsaanpassing met minimaal aantal handels, waardoor deze zeer eenvoudig in te stellen is en in fraaie trendkleuren verkrijgbaar.

KÖHL AIR-SEAT

Deze stoel is bovendien voorzien van een gepattenteerde AIR-SEAT van KÖHL; een zitting met een individueel instelbaar luchtkussen. Deze zorgt voor micro bewegingen die je rugspieren zachtjes traint, waardoor je rugklachten voorkomt en bestaande klachten kunnen verminderen.
*Prijzen zijn exclusief BTW

Zit-sta kruk LISELOTTE

  • Zitting uitgevoerd in stof
  • Rond foamkussen zorgt voor een comfortabele zit
  • Volledig roteerbaar
  • In hoogte verstelbare gasveer
  • Zwart of witte kunststof voet
  • De basis garandeert een stabiele neiging voor de juiste houding
  • Verkrijgbaar in zwart/zwart, wit/zwart, wit/groen, wit/blauw en wit/oranje

 

Bureaufiets Teun

  • Geen installatie vereist
  • In hoogte verstelbaar ergonomisch zitkussen
  • Geluidloos magnetisch spinwiel
  • LCD-scherm met tijd, snelheid, afstand en calorieën
  • Instelbare tegendruk
  • Gemakkelijk te verplaatsen

BeteS S1 zit-sta verhoger

Werkoppervlak: 700 x480 mm
Hoogte verstelling: 120 -450 mm

  • Eenvoudige installatie
  • Instelbaar op iedere hoogte
  • Strak en modern design
  • Ideaal te combineren met laptop
  • Maximale belasting 15kg
  • Montage monitorarm voorbereid

Zit zit bureau Betes 470

Bureau met in hoogte verstelbaar onderstel (62-87,5cm) inclusief werkblad

De ideale hoogte voor een niet verstelbaar bureau is 74 cm. Dit bureau is in hoogte verstelbaar van 62 tot 87,5 cm en voldoet hiermee dan ook volledig aan de europese arbo NEN-EN 527 richtlijnen.

Het onderstel is verkrijgbaar in de kleuren wit, zwart en aluminium en is leverbaar met een werkblad in de kleur wit, licht eiken of grijs.

Alle werkbladen hebben een diepte van 80cm en zijn te bestellen in de volgende breedtematen:

  • 120cm breed
  • 160cm breed

Zit stabureau Betes 470 SLS

Elektrisch verstelbaar zit-sta basis bureau onderstel + werkblad

Deze zit sta bureau is verkrijgbaar met een onderstel in de kleuren wit, zwart en aluminium en zijn leverbaar met werkbladen de kleuren wit, licht eiken en grijs.

De werkbladen hebben een diepte van 80cm en zijn te bestellen in de volgende breedtematen:

  • 120cm breed
  • 140cm breed
  • 160cm breed
  • 180cm breed

 

Traploos in hoogte verstelbaar

Deze elektrisch verstelbare zit-sta tafel is door toepassing van tweemotorig onderstel (in elke poot één) zeer kwalitatief hoogwaardig. En is traploos in hoogte verstelbaar van 64 cm tot 130 cm.

ANTEO NPR 1813 met AIR-SEAT

Ergonomische bureaustoel met
multi synchroon mechaniek & 5D armleggers

Deze stijlvolle ANTEO met multifunctioneel-synchroon-mechaniek en 5D armleggers (€ 540,-*) is een ARBO goedgekeurde stoel. En is bovendien, voor extra zitcomfort, uitgevoerd met een AIR-SEAT van KÖHL.

Deze zitting heeft een individueel instelbaar luchtkussen dat met behulp van micro bewegingen je rugspieren zachtjes traint, waardoor je rugklachten voorkomt en bestaande klachten kunnen verminderen.
*Prijzen zijn exclusief BTW

NPR 1813

Een werkplek wat intensief gebruikt wordt dient volgens de Arbo richtlijnen aan strengere eisen te voldoen wat betreft de verstelbaarheid. Bij kort gebruik is de EN 1335, de Europese norm rond bureaustoelen, geschikt om te gebruiken. Voor langdurig gebruik is de NPR 1813 geschikter, want die stelt een ruimere verstelbaarheid voor.

JASMIJN

Ergonomische bureaustoel (NEN-EN 1335) in stijlvol design

De JASMIJN (€ 295,-*) is een elegante ARBO verantwoorde NEN-EN 1335 stoel en is voor extra zitcomfort bovendien te voorzien van een gepattenteerde AIR-SEAT van KÖHL (+€ 65,-*).

Voor maar € 65,-* extra, heb je een individueel instelbaar luchtkussen dat met behulp van micro bewegingen je rugspieren zachtjes traint, waardoor je rugklachten voorkomt en bestaande klachten kunnen verminderen.
*Prijzen zijn exclusief BTW

NEN-EN 1335

NEN-EN 1335 is dé Europese norm voor bureaustoelen en kantoorstoelen hiermee voldoet bureaustoel JASMIJN volledig aan deze ARBO norm als het gaat om comfort, instelbaarheid en afmetingen. U bent dus verzekerd van een kwalitatief goede bureaustoel die jaren meegaat. Meer over NEN-EN 1335

All-in werkinstructies op de werkvloer

Maak gebruik van onderstaand formulier en vraag de all-in werkinstructie op de werkvloer aan. Ik neem spoedig contact met u op. Wenst u liever telefonisch contact, bel mij op +31 (0)35-656 56 65

 

[Form id="11"]

Download de casus en lees het volledige verhaal Jan Brasser en welke efficiency slag Adviesgroep Van der Roest / VDRD gemaakt heeft.