Gezonde thuiswerkende medewerkers; wat is het waard!

Thuiswerken, is de nieuwe norm. We ontkomen er niet meer aan. Jij en je werknemers zullen ook na deze periode meer thuiswerken. Voor nu nog om de verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk tegen te gaan. Maar vanwege de vele mogelijkheden en voordelen zal deze trend voortgezet worden. Dit betekent niet dat dit voor iedereen al vanzelfsprekend is. Hoe zorg je er als werkgever of als Facility Manager voor dat je werknemers prettig en gezond vanuit huis kunnen blijven werken?

Als werkgever dien je zorg te dragen voor de juiste materialen zodat een medewerker zijn of haar vak uit kan oefenen. Iemand moet dus alles tot haar beschikking hebben om de werkzaamheden op een veilige en gezonde manier te kunnen doen. (Arboned). Dit geldt dus ook wanneer er geen sprake is van vrijwillig thuiswerken. Indien de werknemer uit eigen keuze kiest om thuis te gaan werken, is het aan de werknemer zelf om hierin te voorzien.
Maar we moeten natuurlijk in tijden van crisis wel realistisch blijven: er werken massaal mensen thuis, waardoor het voor jouw organisatie misschien niet haalbaar is om iedereen van de juiste thuiswerkplek te voorzien. Zorg er in dat geval voor dat je goed met je medewerkers communiceert over hoe zij op een gezonde en veilige manier kunnen werken.

De kosten voor een ergonomische werkplek kunnen mogelijk binnen de vrije ruimte van de werkkostenregeling belastingvrij aan de werknemer worden vergoed. De vrije ruimte bedraagt 1,2% van de totale loonsom van de werkgever (over de loonsom tot € 400.000 bedraagt de vrije ruimte 1,7%). Meer hiervoor vind je op de site van de Belastingdienst. Download het handboek loonheffing 2020 en ga naar hoofdstuk 20.

Een complete ergonomische thuiswerkplek vanaf 750,-*

Als werkgever of als Facilitair Manager heb je je handen vol aan je huidige werkzaamheden op de bedrijfslocatie. Het inventariseren en alle thuiswerkende medewerkers voorzien van een goede werkplek is een extra belasting. Betes kan je hierin ontlasten. We maken een inventarisatie en zorgen ervoor dat alle medewerkers de juiste materialen tot hun beschikking hebben. We kunnen ze voorzien van een complete ergonomische werkplek en geven de medewerkers zit en sta instructies zodat de werkplek correct op de persoon is ingesteld (maatwerk).

Onze Betes thuiswerkplek is er al vanaf 750,-* en bestaat uit:

  • Ergonomische bureaustoel met 2D armleggers
  • Elektrische zit sta tafel inclusief bureaublad (met 2 sterke motoren)
  • Verticale muis
  • Compacte toetsenbord
  • Monitor / notebook verhoger

 

Voor 825,-* euro leveren we deze volledige thuiswerkplek inclusief de persoonlijke zit sta werkplek instructies, indien mogelijk komen we hiervoor persoonlijk langs en tot die tijd doen we dit via videobellen.

Meer informatie over de Betes ergonomische werkplek



All-in werkinstructies op de werkvloer

Maak gebruik van onderstaand formulier en vraag de all-in werkinstructie op de werkvloer aan. Ik neem spoedig contact met u op. Wenst u liever telefonisch contact, bel mij op +31 (0)35-656 56 65

 

[Form id="11"]

Download de casus en lees het volledige verhaal Jan Brasser en welke efficiency slag Adviesgroep Van der Roest / VDRD gemaakt heeft.