Goed zitten is een recht!

U herkent het vast wel. Na enige tijd zitten krijgt u last van uw rug. Of zit u gewoon niet comfortabel meer. Vaak is uw stoel dan niet goed ingesteld, zit u verkeerd, of u heeft eenvoudigweg geen goede stoel. Een stoel dient zich aan te passen aan u, en niet andersom.

Voor een nieuwe stoel kunt u uiteraard zelf een keuze maken uit ons ruime assortiment in onze webshop. Of beter, graag adviseren wij u eerst persoonlijk en vrijblijvend over een stoel voor u op maat. Want goed zitten, dat is een recht!

Bureaustoel met dubbele opdekstoffering

Comfortabele bureaustoel gestoffeerd

Pur stoel met zitneigverstelling/ permanentcontact

bureaustoel Euroseats vigo blauw

Compleet verstelbare leren relax bureaustoel

Verstelbare stahulp met rugleuning

Directiestoel verrijdbaar met armleuningen

Bureaustoel Euroseats Curve kunststof voetenkruis zwart

Gestoffeerde verrijdbare draaistoel

Draaistoel gestoffeerd met armleuningen

Bureaustoel Euroseats Milano synchroom zwart

Originele bureaustoel met armleuningen

Verrijdbare stoel met hoogte-/ zitneigverstelling

Stoel met comfortabel zitvlak

Bureaustoel met ademingsactieve rugleuning

Armlegger Euroseats Evora verstelbaar

Draaifauteuil voor complete ondersteuning

Verstelbare ontspannende bureaustoel

Bureaustoel Euroseats Canillo netgespannen rug zwart

Bureaustoel met armleuningen, hoofdsteun.

Gestoffeerde in hoogte verstelbare stoel

Pur verstelbare stahulp met stabiele voet

Bureaustoel Euroseats Copenhagen Zwart

Verstelbare stoel met verstelbare kussens

Directiestoel verrijdbaar met armleuningen

Pur verstelbare stahulp met stabiele voet

Bureaustoel met dubbele opdekstoffering

Compleet verstelbare leren relax bureaustoel

Bureaustoel met ademingsactieve rugleuning

Beter werken met Betes kantooroplossingen

De juiste zitpositie

Bij een optimale kijkafstand tussen de 30 en 75 cm en een kijkhoek van max 60 graden, ontziet u uw nek- en rugspieren en voorkomt u vermoeide ogen.

plaats uw documenten op hoogte met uw monitor en niet verder dan ’n A4tje, dan voorkomt u overmatig draaien en buigen van uw hoofd- en nekspieren.

uw ergonomische toetsenbord, muis, tekentableau en andere invoerapparaten, plaatst u het best in het blauwe gebied en u voorkomt overbelasting van uw polsen, armen en handen.

Zo zit u verantwoord

  1. Plaats uw bureaustoel en rugleuning zoveel mogelijk rechtop.
    Neem plaats met uw billen zoveel mogelijk naar achteren, totdat u niet verder kunt. Als u nu rechtop gaat zitten, heeft u automatisch een holle rug…. en dat is goed!
  2. De juiste zithoogte stelt u zodanig in, dat uw benen onder een hoek van 90° op de grond staan.
  3. De juiste zitdiepte stelt u zodanig in dat u een vuist tussen de knieholte en zitting kunt plaatsen.
  4. Stel vervolgens de rugleuning zodanig in, dat de lendensteun op de hoogte van uw broekriem zit.
  5. De armleggers dienen correct te worden geplaatst, direct onder uw elleboog op het moment dat u met uw vingertoppen uw schouder ontspannen aanraakt. Let op, niet te krampachtig omhoog en zeker niet te laag.

Bert ter Stege

Als ergonoom vind ik het ontzettend leuk om mensen op een correcte manier op hun bureaustoel te laten zitten, vervolgens bekijk ik daarna hoe het bureau is afgesteld t.o.v. hun op maat ingestelde bureaustoel, de reacties voor de optimaal ingestelde werkplek zijn bijzonder aangenaam en verrassend. Men beseft ineens hoe belangrijk dit is voor hun welzijn en zal de arbeidsvreugde absoluut doen toenemen!

Werkplek ontspanning

Werken is en blijft leuk als je regelmatig met z’n allen deze leuke werkplekgym doet.

Schouder oefening

Zit rechtop in je stoel met de handen gevouwen achter het hoofd. Uw ellebogen op de hoogte van de oren. Druk nu de ellebogen naar achteren en herhaal dat 3 keer.

Nek oefening

Zit ontspannen rechtop in je stoel en kijk recht vooruit. Houdt je hoofd en oren recht en maak een schuivende beweging naar voor en achter. Herhaal dit 3 maal.

Rug en heup oefening

Sta rechtop met de voeten een beetje uit elkaar. Plaats je handpalmen op je lage rug. Met de kin op de borst staar je naar een vast punt voor je. Buig achterwaards en ondersteun je rug met je handen. Houd deze positie voor 5-10 seconden en herhaal dit 5 keer.

Arm massage

Leg je arm voor je op het bureaublad met de palm naar onder. Druk met je duim stevig op je onderarm en wrijf rustig van je pols naar je elleboog en terug. Herhaal dit 3 keer.

Ogen ontspannen

Kijk naar een object, minstens 60cm bij je vandaan, liefst verder. Draai dan met je ogen en kijk dan weer naar je monitor. Herhaal dit gedurende de dag.

Benen strekken

Ga zitten en strek één been recht vooruit. Trek je voet naar je toe richting het plafond. Houd deze positie 5 seconden vast en ontspan dan. Herhaal dit 5 keer en vergeet je andere voet niet.

Download de casus en lees het volledige verhaal Jan Brasser en welke efficiency slag Adviesgroep Van der Roest / VDRD gemaakt heeft.